2009. július 23., csütörtök

Passzív XP Rendszer

Elsőre talán a legmacerásabb a már működésbe levő, de még nem tapasztalt, általam csak passzív xp rendszernek nevezett kreálmány lesz a megtanulandó dolgok listáján. És mivel éppen sok a csevely erről a fejlesztőknél, gondoltam megosztom veletek, hogy néz ki a "szint lépés" és a skill szerzés a játék jelenlegi változatában. A cikket frissítettem mert voltak benne hibák!

Nos, egy alap mmoban teljesen természetesen alapokon nyugszik a bevált módszer: "megölök szörnyet, xp, szint lépés, skill elosztás, spell szerzés" De mégis mit csináljunk egy olyan rendszerben, ahol ahogy halad előre az ember, lehet hogy egyetlen harci skillt se vesz fel? Viszont mivel a rendszer lehetőséget ad rengeteg egyéb hasznos skillre (gyártástól a logisztikáig éssatöbbi) kategóriában igenis használható skillek felvételére... Mégis hogy jusson előre a játékos, ha csak a mobokból jár az xp? Nos úgy, hogy nem a mobok (vagy npck) fogják az xpt osztani, hanem a rendszer, idő alapúan. Ez azt jelenti, hogy teljesen független az xp szerzés a megölt lények számától. Így biztosítva teljesen kiegyensúlyzott fejlődési lehetőséget az összes játékosnak, attól függetlenül hogy a játék mely részében kívánnak érvényesülni. Akkor is jár az xp, ha nem vagyunk fent...

Viszont fontos megjegyezni, hogy végülis nem a karakterünk rendelkezik az xpvel, hanem az accounthoz van kötve a tapasztalat. Így nem az összes karakter kap xpt, amikor nem vagyunk fent, hanem az összes közösen, amit külön szétoszthatunk, hogy hol költünk el. Nem lesz értelme viszont egy karakterre ellőni az összes xpt, hiszen iszonyú nagy pazarlás egy harcosra dobálni a vállalat vezetési skilleket, amikor sokkal olcsóbban megtanulhatja egy erre képzett karakter is. Amennyiben mégis egy karakterre szeretnénk mindent feldobálni, akkor is több évbe kerülne az összes skill maxra pakolása. Így remélhetőleg érthető, hogy inkább több karaktert több oldalra specializál az ember, minthogy csak úgy dobálja a skilleket.

"Ennek így semmi értelme, hiszen így nem lehet gyorsabban fejlődni mint mások" mondta valaki az elmúlt időszakban. Igaz hogy a skilleket végül is teljes inaktivitás mellett is össze lehet szedni... De valahol korábban említettem, hogy az egész játékban ott van a vad kapitalizmus és a pénz. A pénz ebben az esetben pedig felszerelést jelent. Tehát ne aggódjunk a skill egymaga nem döntő indok, aki aktívabban játszik, lazán összeszed valami sokkal hatásosabb felszerelést, amellyel látványosan fogja földbe döngölni az ellenfelet, hiába vannak akár ugyanolyan skillen is. (nem is beszélve arról hogy egy mech szint lépése mekkora eltérést okozhat.)

A skill szerzésnek a következő módja van: Minden skillnek van egy követelménye, amelyet teljesíteni kell. Ezek után a rendszer felkínálj a skill első szintjének megtanulását, amely pénzbe, és xp-be kerül. (tehát az xp-t így ellehet költeni) Amennyiben a már megismert skillt szeretnénk fejleszteni a későbbiekben, az csak és kizárólag xp-be fog kerülni. A skill kifejlesztése azonnali, tehát nem kell rá várni, mint az eveben. Gyűjtöget az ember, aztán elkölti a felesleges xpjét az általa választott skillre. (természetesen az összes xp jelezve lesz, amely végül is arányosan mutatja a karakter szintjét.)

A másik fele a skill szerzés bonyolításának, hogy minden skillnek vannak alap pillérei. Valós életi példa, mondjuk a főzéshez kreativitás meg logika kell, kis ügyességgel. Tehát a gépfegyver kezeléshez harcászat fog kiemelkedően kelleni. Viszont a legtöbb skill nem egy készségtől fog függeni, hanem többtől és arányokban is eltérően. Attól függően hogy mennyire vagyunk jártasak az adott skillben, csökkenni fog az adott skillhez szükséges xp szám. Tehát a bányász mérhetően több xpt fog elkölteni majd egy közepes lézer használatához, mint egy született thelodica harcos, aki 6 éves korában is születésnapjára energia cellát kapott. Tehát ultimate kategóriában visszavezethető az egész a karakter kreálásra... Az hogy karakterünket hogyan válasszuk meg elején, igen komolyan behatározza fejlődési útvonalunkat. Gondold át háromszor és tájékozódj... vagy szitkozódj.
"De ha hegedűt kap karácsonyra..."

Azért nem elkeseredni, az npcket sem poénból fogjátok lődözni, hiszen egyrészt jó bevételi forrás, másrészt azért lesz benne gyűjthető dolog, elvileg tokenek csörgését hallottam egy távoli fejlesztői csatornán... ki tudja mit rejt még a jövő.

xp=experience points, azaz tapasztalati pontok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése