2009. július 7., kedd

Kalózkodás és területbirtoklás.

Yarr!

Oké, oké. Miről van szó? mmorpgkben ez a két szó, hogy kalózkodás, no meg területbirtoklás, meglehetősen elfeledett dolog. Nem, nem kalóz factionről van szó, és nem is a terepen jelezhető valami kis scriptelt dologról lenne szó. Az a két dolog, amiről most írok nektek, általában a legtöbb mmobó koncepciójából kikerül mert: Kevésbé kontrollálható a játék a GM-k részéről, És sokkal könnyebben kapnak idegbajt a kezdőjátékosok.

Kezdjük egy egyszerű példával. Ha lelövünk egy npc-t, a benne használható kategóriába menő tárgyakat lootként elrakhatjuk magunknak. A trükk ott következik hoogy: Ha lelövünk egy játékost, a benne használható kategóriába menő tárgyakat lootként elrakhatjuk magunknak. Elnézést az ismétlésért. Második példa. Ebben a játékban meglehet halni. Alapjába véve a terepen egy robottal, meg egy nanorobottal(szikra) vagyunk kint. (szikrához még nincs infóm, szóval még homályban úszkál) Ha lelőnek minket, a robotunknak annyi. Végleg. Megsemmisült. Ami benne volt, annak a java része fogja képezni a belőle képződő lootot így. Ez elsőre elég veszélyes ötletnek hangozhat. Megölöm az elfet, és ott marad a kardja amit én felvehetek?! Királyság! Két három fős csapatok alakulnak, és a legkellemetlenebb helyeken fogják az utasokat megvámolni.

Tehát lehet kalózkodni. Kilehet fosztani, rabolni embereket. Ennek játékmenet szempontjából nagyon sok következménye van. Először is (mint azt már nem egyszer mondtam) ez egy nagyon nehéz játék lesz. Tehát a kezdő játékosoknak igenis lesz tanulni valójuk. Aki még nincs eléggé képben, és kimerészkedik a védetlen területre, könnyen kifosztva találhatja magát. Másodszor: igyekszünk majd mindig csak is kizárólag a legszükségesebbeket magunkal hordani. (ezt rakjuk össze a bázisonként elkülönölű raktárakkal...) Amennyiben pedig mégis sok mindent cipelünk, nagyon óvatosan kell megválasztanunk, hogy merre megyünk.

Területbirtoklás. Ahha! Szóval, mondjuk találsz valahol egy jó bányász mezőt, tele ércel. Szólsz a többi vállalatitagnak, hogy érdemes lenne itt tevékenykedni. Sőt, annyira megtetszik nektek a hely, hogy úgydöntötök, hogy érdemes lenne itt bázist alapítani. Esetleg közben a növényekkel is foglalkozni. Folyamatosan vásárolgathatjátok a featureöket a bázisokra, amely így egyre jobban megfogja közelíteni a játék elején látható legjobb npc-s bázisok színvonalát. (vagy pedig alapból úgy veszel meg egy bázist hogy X featuret tartalmaz, ez a két opció van)

Habár ez nem teljesen tiszta még, de valószínüleg a következő rendszer lesz: A játékban van egy rakás faction, és vállalat. A factionökhöz lehet jó és rossz viszonya a játékosnak. A vállalathoz a játékos vállalatának. A factionök, és a vállalatok birtokolják alapból majd a bázisokat. A hozzájuk kapcsolódó állapotunk (az hogy mennyire jóban vagyunk velük) Fogja meghatározni azt, hogy a közelünkben levő bázis mennyire fog nekünk npck terén segíteni. (védelemre kellnek a bázis védelmi robotjai) Így például, nembiztos hogy érdemes a legrövidebb utat választani amikor egy rakás ritka árut cipelünk, hanem inkább olyan biztonságos útvonalat keresni, ahol tudjuk, hogy vannak barátságos bázisok, akik szükség esetén védelmünkre kellnek. Ha pedig mégis nemvédett területre vetődünk, sas szemmel pásztázzuk a környéket, hisz bármelyik szikla mögött, egy kalóz várhat ránk. Kiemelten fontossá válhat a többi vállalattal való jó kapcsolat...

Azért ez mégse fair. Jó persze, ez azért mégse lenne olyan kellemes, ha már aznap épp a harmadik robotot lőnénk ki alólunk... Szóval mit is lehet tenni. Oké, már említettem más cikkben, hogy védőerőket felbérelni. Aztán valószínüleg majd valami biztosítást is lehet dobni a robotra, habár ez nembiztos. Aztán a kalózok se járnak jól. A kilőtt hajók után negatív pontokat kap az ember majd valószínüleg, és könnyen felcsúszhat a körözési listák tetejére. Persze a vége már fantáziálgatás, de ismerve a fejlesztőket, valószínüleg nem lehetetlenség...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése