2009. október 29., csütörtök

Gazdaságról

Oké, hogy működik a játék gazdasága, pár helyen már picit irtam róla, de lehet hogy a gyakorlati összefoglalást sose tettem meg.

Kezdjük talán alulról. Vannak nyersanyagjaink és alapanyagaink. Az alapanyagokból tudunk tárgyakat létrehozni, és az alapanyag gyakorlatilag nem más, mint különböző nyersanyagok kombinációjából finomított termék. Tehát ha az ember gyártani szeretne, elöször alapanyaghoz kell jutnia.

Erre két lehetőségünk van. Amennyiben kifejezetten nyersanyag kitermeléssel akarunk foglalkozni, elindulhatunk bányásznak, vagy aratónak. (a kettő végülis eléggé összekapcsolható) Fontos kiemelni, hogy itt ez olyan szintü irányzott skilleződést jelent, hogy az első 2 hétben nem igazán tud az ember haszonnal, vagy több dologgal foglalkozni. Vagy jó haszon, vagy több dolog. Az elején a kettő nem megy együtt. Tehát tegyük fel hogy kitermeléssel foglalkozunk az elején. Mikor éri meg ezzel foglalkozni? Abban a szempillanatban, ahogy találunk olyan személyt, aki felvásárolja a nyersanyagunkat, használható áron. Erre jelenleg a játékban három embert tudok fixen, Senctart, Vak0ndot, és Dezgard van ha jól tudom ilyen témában otthon. Viszont sajnos még ők sem tehetik meg hogy a leghasználhatóbb áron vásárolják fel a terméket, de majd megpróbálnak elvileg statisztikailag használható árat találni erre. Amennyiben feláll egy felvásárló piac a nyersanyagokra, abban a pillanatban bárki kezdhet nyugodtan ilyen karaktert, hiszen az előállított termékét rendes áron eladhatja a piacon. Innentől az illető, akinél a nyersanyag van, már csak egy finomítást kell végeznie, és máris alapanyaggal rendelkezik. Aki felvásárol, valószínüleg mind a kettő fajtára ráfog specializálódni, hiszen nyersanyagot és alapanyagot is érdemes felvásárolni. Érdekes kérdés, hogy magával a finomítással is lehetne elvileg pénzt keresni, hiszen ha megfelelően komoly skillt érünk el finomításban, csak a piacon levő árkülönbözetből meglehetne élni. Persze abban a pillanatban hogy a felvásárló személy ezt a skilljét felhúzza a lehető legjobbra, a nyersanyagok és az alapanyaga között fix ár fog keletkezni, az alapján hogy neki hogy jön ki egálra.

Csak hogy érthető legyen hogy miért ilyen fontos, hogy valaki kirakjon hirdetést a piacra: az alaphelyzetben megállapított piaci ár legfeljebb a negyede, a valóságos értéknek, míg a piac által szolgált ár bő háromnegyedes plusszal dolgozik. Tehát minden szempontból megéri játékosnak eladni, és játékostól venni.

A második lehetőségünk az újrahasznosítás. Felvásárolni, vagy csak szimplán npczés keretében gyüjteni a tárgyakat, melyeket beolvaszthatunk egy hatásfokkal, így abból visszanyerhetünk alapanyagokat. Gyors és egyszerű módja az alapanyag szerzésnek, viszont nagy tömeg előteremtéséhez igen sok loot kell, legfőbb problémás pont, hogy valószínüleg tized annyi alapanyagnyi loot se fér el a raktérben, tehát érdemes átgondolni, hogy bányásszunk, vagy lootból olvasszunk. Ettől függetlenül kezdésre egyenlőre úgytünik hogy jobb a beolvasztás.

Okés, megvan az alapanyagunk. Akkor most licenszre van szükségünk, hogy az adott terméket legyárthassuk. Ilyenkor elbattyogunk a laborba, kiégényeljük a licenszt. A licenszt ezután tovább vihetjük a gyártásba, ahol már csak a nagy piros gombra tudunk rácsapni, és gyártás. Persze az élet nem ilyen könnyű. A laborban még további 3 műveletet végezhetünk el.
Először is finomíthatjuk a nyersanyag kihasználásunkat... Ha rászán az ember egy kis pénzt, az első 4 fejlesztési szint után az adott termékhez már 15% kevesebb nyersanyagra lesz szüksége... Ami azért jelentős érték. A második lehetőség az időhatékonyság fejlesztése, amivel lerövidíthetjük a gyártási időt... Végül pedig az egyszerre ki igényelhető licenszek számát, tehát a körübelül egy órás folyamatot ismételtetni tudjuk a rendszerrel, ha épp aludni szeretnénk egy jót, ezzel megúszva a hajnali kettős "felkelek és legyártok még 1 licenszt, mert az előző most fejeződött be" rémálmokat.

Ezek után már a kezünkben van a termék, immáron csak piacot kell rá találnunk, és voilá, súlyos zsetonok ütik a markunkat. A termékünket pedig nagy valószínűséggel olyan játékosok veszik majd meg, akik kint a prérin csapkodják a robot kutyákat, hazaérkeznek tele karcolással, és csak egy nyugodt olaj fűrdőre várva átböngészik a market ablakot, és kiszúrja a szemüket hogy "mindig is egy ilyen extra páncélt akartam, de jó hogy végre valaki gyártás alá vette." és már nyomja is a megvásárlás gombot... Mi pedig a nagyüzemi gyártás közebette a pénzügyi statisztikánkra becsúsztatva meglátjuk az információt, hogy ismét gazdagabbak lettünk x összeggel.

"Tipp a gyártáson gondolkozóknak: Jelenleg mi csak egyetlen egy termékkel foglalkozunk, amire mindig szükség van, és úgyis kifogy a játékosoktól: a lőszer. Hiszen mindig szükség lesz rá, és úgyse rendelkezik még senki egyedi tervrajzokkal, amikből spéci bónuszos tárgyakat lehetne készíteni... a többi pedig lootolható."

7 megjegyzés:

  1. Csak hogy tiszta legyen: valójában nincsenek robot kutyák a játékban, csak az én képzeletemből idéztem egy szüleményt. Élő lényekre vadászunk, akik lelküket egy gépszörny testében rejtegetik. Ez így sokkal humánusabb :D

    VálaszTörlés
  2. Én már jópár alap géppuskát kilootoltam de azt nem tudom beolvasztani. Ez normális?

    VálaszTörlés
  3. Hogyan tudom leggyorsabban kiszedni a lootból a droppot ?
    Volt kora délután egy kis ki tudja gyorsabban és nekem nagyon nem ment.

    Van erre valami gyors bill. parancs? Én csak a fogd és húzd át módszert tudom, az meg kicsit lassúcska.

    Ti hogyan csináljátok ?

    VálaszTörlés
  4. Már közben rájöttem hogy mihülyevagyok :D


    Ja meg egy kérdés. Azokat is írjuk meg a fejlesztőknek ahol ilyen kapcsos zárójeles angol szöveggel találkozunk a játékba?


    Zsolt a jobb felső sarokban van egy mindent átpakol gomb.

    VálaszTörlés
  5. "
    Ja meg egy kérdés. Azokat is írjuk meg a fejlesztőknek ahol ilyen kapcsos zárójeles angol szöveggel találkozunk a játékba?
    "
    Igen plz ezeket gyüjteni szoktuk, és rövid távon igyekszünk fixelni.

    VálaszTörlés