2009. június 27., szombat

Harcrendszer áttekintő 1/3

Ebben a cikkben a harcrendszer működéséről fogok pár szót ejteni, habár ennek egy része azért leszűrhető a weblapon található infókból is. :)

A harcrendszer igen egyszerű, és ahhoz hogy lőhessünk, a következő dolgokkal kell számolnunk: Célzás, célratartás, hatótávolság. Ezen felül még van nagyon sok módosító tényező, de azok már a sebzésért felelnek főleg. Lássuk hát ezeket, egytől egyig.

Célzás
A játékban mivel nem tudunk kézzel célozni, ezért mindig ki kell jelölnünk a célszemélyt, akit lőni akarunk. Viszont, ez sem elég, ugyanis a robotnak be kell fognia a célpontot, hiszen csak így tud pontosan lőni. Azt az időt amit a célzásra rá kell szánnia célpontonként a robotnak, Célzási időnek hívjuk, és robotonként változó az értéke. A másik fontos érték a célzással kapcsolatban, az a Célzási távolság ami meghatározza, mekkora távolságról tudjuk az ellenséges célpontot befogni. Amennyiben a későbbiek folyamán a személy a célzási távolságunkból kiérne, elveszítjük. Tehát ez az a távolság, amin belül követni tudjuk a mozgását, szenzoraink segítségével.

Célratartás

Nagyon fontos adottság, amely taktikai szempontból fontos, illetve dinamikusabbá, akciódúsabbá teszi a harcot! Amennyiben egy robot álló helyzetben van, csak akkor képes eltalálni az ellenfelét, ha hozzáképest levő másik robot, maximum célratartási szögén belül tartózkodik. Gyakorlati példa erre, hogy ha egy nagy robot, amelynek gyengébb a célratartása, összetalálkozik egy kis robottal, amely gyorsabb nála, és az körbe körbe fut körülötte, viszonylag kis távolságban, abban az esetben, nagyon könnyen megeshet, hogy lazán rápipál a nagy robot célratartási szögére, mely az egyszerűen képtelen lesz eltalálni! (Nem képes utánaszámolni az elmozdulásnak) A kisebb robotoknak ráadásul jobb a célratartása. Nem szabad elfelejteni, hogy ugyanaz az elmozdulás rövidebb távon, nagyobb szöget eredményez. Külön dicséret illeti a fejlesztőket amiért ezt az igen bonyolult rendszert ügyesen implementálták a játékba, ugyanis többszörösen teszteltük, és igen kiválóan működik a rendszer akkor is, amikor mindkét célpont mozgásban van! Gyakorlatilag emiatt nem éri meg egyhelyben állni, hiszen mozgás közben lehetséges hogy az ellenfél hibázik majd lövést ellenünk, illetve lehetőséget teremt a kisebb robotoknak a menekülésre.

Hatótávolság

Ez jelenti a különböző fegyverek tüzelési távolságát, habár gyakorlatilag ez már a sebzésért is felelős. Két részből tevődik össze: Optimális hatótávolság, és túllövés. Optimális hatótávolságig a fegyver alap sebzést biztosít, utána pedig a túllövés hatótávjáig folyamatosan sebzést veszítve, de még talál. Amennyiben ebből is kifut, sebzése 0 lesz, így felesleges használni.

A sebzés rendszerről, a következő bejegyzésben fogok szót ejteni, mivel elég sok minden tartozik oda, illetve áttekintjük a fegyvereket is, amit eredetileg ide írtam be, csak rájöttem hogy sebzésükről is rögtön kéne írni. :) (ha nem vagyok túl lusta, még a mai nap folyamán beesik a folytatás)

Illetve szeretnék elnézést kérni, ha valaki nézné a blog feedjét, mivel nem vagyok gyakorlott blogoló, gyakran átírtam eddig a cikkek tartalmát, ha valahol hibáztam... Mostantól nem fog 1 bejegyzés két-háromszor beesni a feedbe, inkább többször átnézem a tartalmat. ;) (csak sikerült)

4 megjegyzés:

  1. Szia Mancs!

    Van még egy szerintem rendkívül fontos alap komponens, ami nem más mint a szenzor hatótávolsága. De hogy miért is, azt majd remélem, hogy bemutatod egy későbbi írásodban:). Nagyon tetszik a blog, erőt és kitartást ehez a szép munkához!

    Vostok

    VálaszTörlés
  2. elsőre én is ahogy átgondoltam, úgy ugrott be hogy "basszus, tényleg, kihagytam". De ha jobban elolvasod a cikket, ott van a célzás alatt, hogy célzási távolság, ez pedig nem más mint a hivatalos megnevezése, a szenzor hatótávjának. Ezt lehet növelni, vagy épp lecsökkenteni különböző eszközökkel!

    VálaszTörlés
  3. Igazad van, én voltam felületes.
    További jó munkát!

    VálaszTörlés
  4. Villám válasz! :D

    Köszönöm szépen, neked is! ;)

    VálaszTörlés