2009. június 25., csütörtök

Árupiac & Tárolás

Következő téma, amiről úgy gondoltam érdemes beszélni az a játékban levő piac, illetve a raktárak rendszere. Gyakori helyzet, hogy az új bétára jelentkező tesztelő nem igazán érti meg a rendszert, és még a vásárlással is gondban van. Habár a vásárlás menetét mindenki gond nélkül megérti, ha elmagyarázzuk, azt hogy milyen lehetőségek rejlenek a rendszerben, nem igazán fedezik fel.

Gyakori elképzelés az mmorpgkről, hogy nagyjából mind hasonlít egymásra: megyek, aprítok, lesz pénzem, abból jobb cuccot veszek, megyek... és folytathatnánk a kört. ha pedig vásárolni kell, odabattyogok egy npc-hez, megveszem a cuccom. Jobbklikk, mi van nálad. Bedobálva egy listába az összes cucc, válogass kedvedre. Opcionálisan a játékok rendelkeznek egy Bankal is, ahol tárolhatjuk a dolgunkat.

Aki játszott már Eve onlineal (ezt hívják "ihlet szerzés"-nek) ismerős lesz a rendszer. Tehát a következőről van szó. Alapból, a játékban rengeteg bázis lesz. Ha besétálunk xyz bázisra, ott berakunk a bázis rakterébe (Bankba, hiszen itt tárolják a dolgainkat) pár tárgyat, és ezekután elmegyünk küldetésre, majd betérünk egy másik bázisra, és ott is bekukkantunk ugyanabba a menüpontba, láss csodát, nem lesznek ott a dolgaink. Tehát minden játékos, minden bázison, egymástól teljesen független raktérrel rendelkeznek. Ez vonatkozik a vállalati raktárakra is. Ha valamit máshol hagytál, az ott marad.

Ugorjunk most kicsit át a piachoz. A játékban található Árupiac nemmás, mint egy Ebay. A rendszer lehetővé teszi, hogy mint egy piaci rendszeren keresztül, egyszerre megtekintsd az összes bázison fellelhető, összes termékkészletet, árakkal, információkkal, mindennel együtt. Tehát ha tőled akár több órányi sétálásra is, de van egy bázis, ahol pont hihetetlenül olcsón adnak egy fogkefét, akkor te mondhatod azt hogy "Igen, én ezt megveszem!" és hátradőlhetsz a székedben, hogy igen, megvettél egy fogkefét, amikor ott ahol te állsz, ez milliókba került volna.

Az pedig, már a játék következő mókája lesz csak, hogy abból mekkora pénzt lehet majd kaszálni, hogy megveszed a fogkefét valahol olcsón, bedobálsz belőle 5 milliót a nagy szállítómechedbe, felbérelsz magad mellé két játékost (igen van szerződés rendszer a játékban, erről majd később) akiknek megfelelően felfegyverzett mechjük van, és keresztül szelitek Niát egy olyan bázisig, ahol viszont sokkal többet adnak érte. Logikusan nem a szomszéd utcában lesz, és a fontosabb útvonalakon mindig lesz pár kóborló rabló, (hohó, jönnek a jó témák, erről is írok majd) Majd a bázisra bejutva milliókat kaszálunk a különbözeten, amiből kifizetjük a védelmet, és újjabb piaci lehetőségeken kezdünk el gondolkozni.

Kicsit vissza a bázisra. Tehát éppen boldogan ecseteljük magunknak, hogy megvettünk egy fogkefét, és milyen jól jártunk, ekkor viszont tudatosul bennünk, hogy nem is biztos hogy olyan jól jártunk, mert hol is van most az az áru? Ott ahol azt felkinálta valaki más. Tehát, Bizony a mi tulajdonunkban lesz a termék, egy "több órányi sétálásra" levő bázison, ahova elkéne érte cammogni (vagy opcionálisan felbérelni egy szállításra specializálódott személyt ;) ) Nézzük az előnyét: azonnal megkapjuk a terméket, tehát nem az van hogy: "látok az aukciós házban valamit, ami neked tökre tetszene, gyere ide!" és mire odaérünk, kiveszi előlünk valaki.

Árupiacról még pár szót. A rendszer alapból statisztikailag vezeti azt, hogy mikor melyik termék milyen áron fut, ajánlott árat ajánl(értsd számolja az átlag árat). Lehetőség van terméket felkínálni vételre, vagy épp vételre tenni ki hirdetést. (Azt hogy aukció lesz-e, még nemtudjuk)

A következő bejegyzésben gyors bemutatót tartok majd a piac kezelőfelületéről. (lévén hogy ez már így is elég szaftosan hosszú lett)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése