2010. augusztus 7., szombat

Területi Hadviselés bemutató

Ahogy a fejlesztés folyik, folyamatosan új funkciókat építünk be a játékba. Az egyik leginkább várt ilyen tartalom a saját települések építése, illetve a terraformálás lehetősége.
Habár sok idő, míg elérünk egy ilyen rendszerig, elkészítettünk egy olyan rendszert, amelyben lehetőséget biztosítunk a legjobb - játékosok által alapított - cégeknek, hogy bizonyos támaszpontokat elfoglalhassanak.

Az alapvető elképzelés az lenne, hogy bizonyos feltételek teljesülése után egy cég elfoglalhat egy támaszpontot (konkrétan a PVP szigeten levő támaszpontokat). Hogy ezt elérjék, meghatározott időpontban végre kell hajtaniuk feladatokat. Mivel egyszerre több cég is megpróbálja ezeket a célokat teljesíteni, a győzelem nem jár önmagában a teljesítéssel, meg kell előzni a konkurens cégeket is.

Időről időre minden bázisnak szüksége van egy karbantartási folyamatra, ahol az épület kulcsfontosságú elemei láthatóvá válnak a játékos számára. A niai őslakosság ezeket a karbantartási pontokat (játékon belül KHP) használta a rendszerek üzemeltetésére, azonban ezek a sebezhető pontok egyúttal komoly fenyegetést is jelentenek a bázisok rendszerére is.
Minden karbantartási pont fölött át lehet venni az irányítást bizonyos művelet elvégzésével. Amennyiben egy támaszpont összes karbantartási pontja egy cég kezében összpontosul, akkor
átvehetik a támaszpont fölött az irányítást.

Jelenleg négy fajta karbantartási pont létezik:
Elpusztítás: Az a cég veszi fölötte át a tulajdonosi jogot, amelyik először képes egy bizonyos mennyiségű roncsolódást okozni az objektumban.
Tárgyfeldolgozás: A tulajdonosi jog megszerzéséhez az objektum által kért típusú és mennyiségű tárgyat le kell szállítani az objektum tárolójába.
Aktív hekkelés: Speciális hekkelő modullal X ciklusnyit kell az objektumon hekkelni.
Passzív hekkelés: Az objektum területén kell tartózkodni egy ideig.

Amikor valaki teljesíti az adott objektumhoz tartozó feladatot, a karbantartási pont bezáródik, és a hozzátartozó tulajdonosi jog a teljesítő cégé lesz. Persze ez alapból lehetőséget teremt olyan helyzetek kialakulásához, ahol a különböző objektumok különböző cégekhez tartoznak. Amennyiben különböző cégek birtokolják a pontokat az esemény végén, a bázis tulajdonosa nem változik, illetve amennyiben senki nem teljesített egy objektumhoz tartozó feladatot, az objektum tulajdonosa ugyanaz lesz, mint aki az előző körben volt.

Példa:
Az esemény kezdetekor A cégé a bázis. Ezt az jelenti, hogy valamikor a múltban sikerült az összes objektumot elfoglalniuk, és ezzel megszerezniük a bázist. Ez azonban nem zárja ki azt, hogy jelenleg a különböző objektumok más cégek tulajdonában vannak.
Hogy A cég biztosítsa: ő marad a támaszpont birtokosa, csak arra kell figyelnie, hogy ne legyen mind a négy objektum egy cég kezében.
Erre a legjobb megoldás, ha ők teljesítik a kitűzött feladatokat, vagy megakadályoznak más cégeket a feladatok teljesítésében. Ez azt jelenti, hogy egy elfoglalás alapos csapatmunkát igényel.

A cégeknek előre jelezniük kell, ha részt kívánnak venni egy adott elfoglalás eseményen, legalább 12 órával előtte. Ez a regisztrációs folyamat anyagi vonzattal is jár, amelyet csak akkor kap vissza egy cég, amennyiben megnyerik az eseményt.

A támaszpontok birtoklásából fakadó jutalom kiemelkedő: minden egyes, a bázison lezajló pénz alapú tranzakciónak egy részét megkapja a tulajdonos cég. Ez a részösszeg a különböző tranzakció-típusonként változik. Ez azt jelenti hogy egy támaszpont birtoklása kiemelt kedvezményeket ad egy cég kezébe, illetve minden játékos, aki a támaszpont szolgálatait igénybe veszi, a tulajdonos cégnek biztosít ezáltal nyereséget.

A "betörések" megnyerése nem jelenti azt, hogy a cég automatikusan megkapja a támaszpont felügyeleti jogát. Minden bázisnak szüksége van egy úgymond "money pool" -ra, amit leginkább kaucióként tudnék jellemezni. Minden bázisnak van tehát egy ilyen pénzraktára, amelynek 10 szintje van. Ahhoz, hogy elfoglaljon egy cég egy bázist, fel kell töltenie a pénzraktárat. Minden sikeres védés után a védő cég megkap a pénzraktárból egy szintnek megfelelő pénzt. Amennyiben valakik sikeresen megnyernek egy eseményt, akkor ők kapják meg az 1/10edet. Csak az a cég részesül a bázison átfolyó összegekből, akik kifizetik a feltöltési értéket.

Ez lehetőséget biztosít olyan csoportoknak is a játékban való részvételre, akik nem rendelkeznek a bázis megszerzéséhez szükséges anyagiakkal, igy csak a bázison levő pénzt szeretnék megszerezni maguknak. Továbbá egy frissen elfoglalt bázis sokkal csalogatóbb célpont lesz, mivel ilyenkor kevesebb pénzbe kerül a bázis elfoglalása. Ez meglehetősen rizikós dologgá teszi a bázisfoglalást.

Minden ilyen esemény véletlenszerű időpontban fog kezdődni, így könnyen megeshet hogy olyan időpontban kezdődne egy esemény, amely nem kedvező a védő csapatnak. Hogy megoldjuk az ebből fakadó gondokat, a rendszer része egy védelem kupon gyűjtögetés. Egy védelmi pont elhasználásával a cég kihagyhat egy eseményt az általa birtokolt bázisoknál. Az esemény így nem kerül megrendezésre, s a védelemre sem kell erőt fordítani. Minden harmadik sikeres védés után jár egy ilyen kupon. (Amennyiben több bázist védenek, a különböző bázisokon történt sikeres védések összeadódnak a kupon gyűjtéshez, illetve bármelyik bázison elhasználható egy ilyen kupon.) Egy cégnek legfeljebb annyi ilyen kuponja lehet, ahány támaszponttal rendelkeznek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése